Za sve vozače čija vozila nemaju garažu, zimska jutra često počinju struganjem leda s vjetrobranskog stakla. No stručnjaci upozoravaju: pokušaji da se ovaj posao ubrza “pametnim trikovima” ili improviziranim metodama mogu završiti skupim kvarom ili oštećenjem auta.

Za vozače bez garaže zimska jutra često znače struganje leda s vjetrobranskog stakla. Međutim, stručnjaci iz ADAC-a i Dekre upozoravaju: pokušaji brzog odleđivanja vrućom vodom mogu završiti pucanjem stakla, jer nagla promjena temperature može uzrokovati oštećenje. Popravak novog vjetrobranskog stakla može koštati stotine eura.
Čak ni mlaka ili hladna voda nisu rješenje – led će se djelomično otopiti, a zatim ponovno zamrznuti, stvarajući još deblji sloj.
Najsigurnije metode
- Plastični strugač s dvije strane: nazubljen za deblji led, glatki za tanje slojeve. Strugati polako, bez pretjeranog pritiska.
- Sprejevi za odleđivanje s alkoholom i kemijskim spojevima – otapaju led bez oštećenja stakla, pazeći da ne ostavljaju tragove.
- Dodatni strugač ili pomoć suvozača ubrzava posao i smanjuje rizik.
Pravne posljedice
- Nije dovoljno samo djelomično očistiti staklo – to je prekršaj s kaznom od 10 eura i povećava rizik od nesreće.
- Sve staklene površine i registracijska pločica moraju biti potpuno čiste.
- Paljenje motora za zagrijavanje također je zabranjeno – prijeti kazna od najmanje 80 eura.
Prevencija
- Zaštitna folija protiv leda – dostupna već od 10 eura – može spriječiti jutarnje struganje.
- U nuždi poslužiti može i čvrsti karton, ali nikako stare novine, koje se lijepe i teško skidaju.
Leave a comment