Cijene javnog prijevoza u Njemačkoj rastu — i to na više frontova.

Od siječnja 2026. putnici u Njemačkoj morat će dublje posegnuti u džep.
Najpoznatija mjesečna karta u zemlji, Deutschlandticket, poskupjet će s 58 na 63 eura. Istovremeno, brojni lokalni prometni savezi najavljuju povećanja cijena pojedinačnih, višekratnih i vremenskih karata.
Povećanja po gradovima
- Berlin i Brandenburg: prosječno +6 %, karta za S-Bahn zonu koštat će 4 eura umjesto 3,80.
- München: +4 %, karta za centralne zone M i 1 od siječnja stajat će 4,20 eura.
- Sjeverna Rajna-Vestfalija i Bremen: poskupljenja između 5 i 5,1 %.
Razlog je svugdje isti: rastući troškovi energije, goriva, održavanja infrastrukture i osoblja. U Berlinu i Brandenburgu cijene električne energije, goriva i maziva porasle su čak 38 posto.
Deutschlandticket i financijski izazovi prijevoznika
Povećanje cijene Deutschlandticketa izazvalo je i manjak prihoda kod prijevoznika, jer je ta karta često bila jeftinija od lokalnih pretplatničkih opcija.
Iako savezna vlada i pokrajine subvencioniraju gubitke, način financiranja i raspodjela sredstava još uvijek su predmet političkih sukoba.
Nedostatak sredstava prijeti smanjenjem usluge
Prema Savezu njemačkih prijevozničkih poduzeća (VDV), lokalnim sustavima nedostaje stabilno financiranje.
Osim prihoda od karata, oslanjaju se na regionalizacijske fondove koji trenutno iznose 11,56 milijardi eura godišnje.
Za modernizaciju mreže, uključujući električne autobuse i infrastrukturu, potrebno je još 1,44 milijarde eura godišnje — a trošak bi se udvostručio ako bi se mreža širila i na ruralna područja.
Zbog manjka sredstava, sve više saveza smanjuje, umjesto da širi ponudu.
Primjerice, berlinsko-brandenburški savez već je najavio manje vlakova vikendom i u večernjim satima na slabije prometnim linijama.
Putnici u Njemačkoj se moraju pripremiti na skuplje karte i ograničenu ponudu dok vlasti i prijevoznici traže dugoročna financijska rješenja za održiv i moderan javni prijevoz.
Leave a comment